U bent hier

Ben je 6 jaar (geboortejaar 2017 voor werkjaar 2023-2024) of ouder en heb je een zin voor avontuur? Dan is scouting zeker iets voor jou! Elke zaterdag organiseren we met zo’n 40 leid(st)ers tal van leuke activiteiten. Rappellen, stratego, dropping, dik over dun, kabobs. Je maakt heuse kampvuren, beleeft gezellige avonden en speelse, ruige namiddagen met vrienden en vriendinnen, het is maar een kleine greep van wat je te wachten staat als je in september naar ons toe komt. Je leert sjorren en échte kampen bouwen, gaat op tocht, doet aan plastiekschuiven en zo veel meer. Je gaat op weekend, leert een heleboel nieuwe mensen kennen. En tot slot sluit je het scoutsjaar af met een spetterend (tenten)kamp!

Proberen?

Waar wacht je nog op? Nog steeds niet overtuigd? Kom het gewoon eens proberen, volledig vrijblijvend! Kijk voor meer informatie over de activiteiten bij brieven. Ook voor al je vragen kan je gerust langskomen of contact opnemen met de groepsleiding. Je kan 3 weken komen proberen, vanaf de vierde week vragen we om in te schrijven. Om verzekeringstechnische redenen dien je enkele gegevens (naam, voornaam, geboortedatum, adres, telefoonnummer ouders en e-mailadres ouders) door te geven bij de start van de 3 weken. Dit kan aan de takleid(st)er of via mail aan de groepsleiding

Inschrijven?

Schrijf je online in vanaf maandag 21 augustus 2023 om 20u00.

Lidgeld?

Het lidgeld bedraagt €55 (werkjaar 2023-2024) voor reguliere leden; €45 voor kapoenen, leiding en oud-scouts. Vanaf 3 kinderen van hetzelde gezin betaalt enkel de oudste €55, al de jongere €45. Indien een lid aansluit na 1 maart (halfjaarlijks lid) bedraagt het lidgeld €35. Het lidgeld kan gestort worden op het rekeneningnummer Scouts en Gidsen Zele - BE90 7370 3698 5032 - met vermelding van tak naam voornaam. Opgelet, je dient ook online in te schrijven zodat we de betaling aan je inschrijving kunnen koppelen.

Scouting op maat

De  kosten van scouting zijn niet voor elke ouder even makkelijk te dragen. Daarom bestaat Scouting op maat, zodat elk lid toch kan genieten van onze werking. Dit is een fonds vanuit de nationale leiding dat tegemoetkomt aan de kosten van scouting. Dit voor leden die het financieel iets moeilijker hebben. Scouting op maat bestaat uit 3 delen:

• Verminderd lidgeld
  • Korting op uniformstukken bij de Hopper-winkels
  • Fonds op maat (tegmoetkomingen voor activiteiten, weekends en kampen)

Wens u graag meer info hierover te verkrijgen? Denkt u hiervoor in aanmerking te komen? Aarzel dan niet om de groepsleiding een mailtje te sturen (groepsleiding@scoutsengidsenzele.be). U kan er zeker op rekenen dat er discreet met de info omgegaan wordt.

Mutualiteiten?

Na online inschrijving en verwerking van de bijhorende betaling van het lidgeld krijg je automatisch een ingevuld document "Terugbetaling mutualiteiten" via mail toegezonden. Dit document kan je verder invullen en indienen bij de mutualiteit indien zij een (gedeeltelijke) terugbetaling van het lidgeld voorzien.