Welpen

U bent hier

De welpen zijn stoere jongens van het 3de, 4de en 5de leerjaar die graag ravotten met hun leeftijdsgenootjes. Ze leren tevens de basisprincipes van verschillende technieken, zoals kaartlezen, sjorren en woudloperij. De werking van de welpen is gebaseerd op het jungle-boek. Zo heeft elke leider of leidster een dierennaam uit het verhaal van mowgli en de welpjes. De welpen zelf zijn opgedeeld in 4 "nesten", de gieren, de panters, de bandarlogs en de slangen. De vergaderingen zijn eveneens van 14 tot 17 uur en er is een grote variëteit aan coole activiteiten en spelletjes. Ze leren reeds op jonge leeftijd dat iedereen zijn eigen talenten heeft en dat elkeen dus een bijzondere plaats inneemt binnen de groep. Het scoutsjaar wordt telkens afgesloten met een 10-daags kamp waar ze leren om zelfstandig te zijn, met iedereen samen te werken en waar ze vooral enorm veel plezier te maken!

E-mail: welpenleiding@scoutsengidsenzele.be