Belofte

U bent hier

Kabouters

• Na de belofte mogen kabouters groeten met 2 vingers (de wijs- en middelvinger) van de rechterhand naast elkaar.

Welpen

• Na de belofte mogen welpen groeten met 2 vingers (de wijs- en middelvinger) van de rechterhand in de vorm van een V (referentie naar welpenoortjes).

Jonggidsen

• 3e jaar jonggidsen mogen hun belofte op kamp doen. Na de belofte mogen jonggidsen groeten met 3 vingers (de wijs-, middel- en ringvinger) van de rechterhand naast elkaar. Ze krijgen het belofteteken van de jonggidsen.

Jongverkenners

• 3e jaar jongverkenners mogen hun belofte op kamp doen. Na de belofte mogen jongverkenners groeten met 3 vingers (de wijs-, middel- en ringvinger) van de rechterhand naast elkaar. Ze krijgen het belofteteken van de jongverkenners.

Gidsen

• 2e jaar gidsen krijgen hun totem, zie totemisatie. De totem gekozen door de mede-2e jaars, 3e jaars gidsen en leiding.
  • 3e jaar gidsen hernemen hun belofte. De totem blijft ongewijzigd. Ze krijgen het blauwe gidsenkenteken.
    Download de beloftebundel van de gidsen.

Verkenners

• 2e jaar verkenners krijgen hun totem, zie totemisatie. De totem wordt gekozen door de mede-2e jaars, 3e jaars verkenners en leiding.
  • 3e jaar verkenners hernemen hun belofte. De totem blijft ongewijzigd. Ze krijgen het paarse scoutingkenteken.

JIN

• Leden bij de JIN krijgen hun voortotem (adjectief), zie totemisatie.