Bouwdossier toegekend - steunen nog steeds mogelijk

Beste (oud)-Scouts, vrienden en sympathisanten,

Groot nieuws voor al wie Scouts en Gidsen Zele nog een warm hart toedraagt! Na vele jaren van plannen, vergaderen & op verkenning gaan, starten we na nieuwjaar eindelijk met onze zo noodzakelijke verbouwing/nieuwbouw. Plannen zijn tot de puntjes uitgewerkt. Alleen … missen we nog wat centjes om al onze plannen te kunnen realiseren.

Het terrein is al grondig aangepakt. Waar vroeger het maïsveld was, is nu een nieuw speel-terrein met rondom een houtwal (in aangroei). We hebben ook een nieuwe kampvuurkring met speelbuizen erin. De 2 grote populieren zijn gesnoeid, voor de veiligheid alsook de nieuwbouw. En onder de grond liggen de nieuwe nutsvoorzieningen klaar: water, aardgas en elektriciteit.

Dus is nu de tijd gekomen om het gebouw aan te pakken. Op onze website https://www.scoutsengidsenzele.be/verbouwingen vind je meer info, maar hier alvast een kort overzichtje van wat we gaan doen:

• Het heem wordt uitgebreid met een nieuw lokaal.
  • Er komen extra douches bij (mannen en vrouwen worden gescheiden).
  • De toiletten worden vernieuwd en er komt voor de andersvaliden een aangepaste sanitaire ruimte.
  • Het materiaalkot wordt verplaatst en uitgebreid.
  • Het balkenkot wordt herbouwd.
  • De stookplaats wordt verplaatst en we schakelen over op aardgas.
  • Verschillende aanpassingen om de brandveiligheid te verhogen.

Het dak van het volledige gebouw is ook dringend aan vernieuwing toe en isoleren is eveneens een noodzaak. Mocht er daarna nog budget over zijn … de vloer kan ook een opwaardering gebruiken. Je leest het: grote plannen! Allemaal echt noodzakelijk, maar ook prijzig.

We hebben al jaren gespaard en zeer goed op onze uitgaven gelet. Misschien heb je ons al geholpen door een naaktkalender of flesje kabobsaus te kopen, maar (ver-)bouwen kost jammer genoeg zeer veel geld. Geruime tijd geleden hebben we met Scouts en Gidsen Zele een sponsor-rekening opgestart. Hierop kan iedereen die dat wil een vrije bijdrage storten. Alle stortingen van 40 EURO of meer zijn fiscaal aftrekbaar (door middel van het attest dat afgeleverd wordt).

In 2018 bestaat Scouts en Gidsen Zele 85 jaar. Het jubileumjaar afsluiten met dit project zou fantastisch zijn. Daarom willen we iedereen die ons een warm hart toedraagt, vriendelijk vragen ons te helpen die laatste EUROs te verzamelen. Wil je graag een bijdrage storten dan kan dat op rekening BE55 4096 5041 4144, met mededeling “BVG 5-347 ‘t HEEM SCOUTS EN GIDSEN ZELE” (deze moet correct zijn om een attest te ontvangen). Elke bijdrage, groot of klein, gaat rechtstreeks naar ons bouwproject. Ondertussen hebben we meer dan 350 leden, waaronder misschien je (klein-) kinderen, vrienden, broers, zussen, neven of nichten. Jouw steun kan een grote positieve impact hebben op hun Scouting belevenis.

Een stevige linker,

De leiding en het ouder-comité.