Kampen 2020

Beste ouders en leden,

Enkele dagen geleden kregen we het supergoede nieuws dat onze kampen kunnen doorgaan. De leiding was meteen enthousiast en we hebben de voorbije dagen dan ook al veel online vergaderd om alle maatregelen in onze kampen toe te passen. Aangezien we per tak apart op kamp gaan, kunnen we ons relatief gemakkelijk aanpassen en we zullen dan ook alles in het werk stellen om alle maatregelen op te volgen.

Een overzicht van de kampen vinden jullie hier.

Kampstop Kakawe

Aangezien er maar 50 mensen per kamp een bubbel mogen vormen en het binnen 1 kamphuis niet mogelijk is bubbels op te delen, zijn we genoodzaakt om een kampstop in te voeren bij onze 3 jongste takken. Bij de kapoenen, kabouters en welpen zullen er maximaal 35 kinderen meekunnen op kamp om alle veiligheidsnormen goed te kunnen waarborgen. De inschrijvingen van de kampen gaan open op zaterdag 6 juni om 13u en sluiten op woensdag 24 juni 24u of bij de maximaal bereikte capaciteit. We starten pas op 6 juni zodat onderlinge vriendjes en vriendinnetjes kunnen overleggen of ze al dan niet willen meegaan. Op 6 juni zal er per mail het online inschrijvingsformulier verzonden worden en ook op de site zal dit terug te vinden zijn. We willen benadrukken dat men enkel via dit formulier zijn/haar kind kan inschrijven voor het kamp.

Kampprijs

De kampprijs blijft ongewijzigd. Kapoentjes betalen €75 voor 7 dagen speelplezier, de oudere takken die een ‘gewoon’ kamp hebben €125. De kampprijs van gidsen en jin wordt nog aangepast aan de nieuwe formule.

Kampbrochure

De (aangepaste) kampbrochures van alle kampen komen er zo snel als mogelijk aan en zullen via mail en op de site verdeeld worden. In deze brochure vinden jullie alle informatie omtrent het kamp en ook een meer uitgebreide uitleg over hoe het kamp de Corona-maatregelen in acht zal nemen. Info over de maatregelen is alvast hier terug te vinden: https://www.scoutsengidsenvlaanderen.be/corona/de-zomerkampen

Wij zijn alvast heel erg enthousiast en zijn volop bezig de ‘nieuwe’ kampen vorm te geven. Als leiding hebben we de voorbije weken natuurlijk niet stilgezeten en zijn bijna alle kampen al volledig voorbereid. De bijkomende maatregelen worden de komende weken nog verder besproken en alle leiding zien deze aanpassingen heel erg zitten. We zijn vooral heel erg dankbaar dat deze kampen kunnen doorgaan, en ook al zal het er misschien een klein beetje anders uitzien, we gaan er alles aan doen om ook deze onvergetelijk te maken!

Met vragen kunnen jullie altijd terecht bij de groepsleiding (groepsleiding@scoutsengidsenzele.be) of bij de takleider van jullie zoon/dochter. De kampbrochures met extra informatie mogen jullie dus ook heel snel verwachten.

Het aftellen kan dus beginnen!