Scouts in corona? - 't Zal wel zijn!

Beste ouders en leden

Zaterdag begint het langverwachte scoutsjaar eindelijk weer. In dit mailtje wat meer info hoe we dat juist gaan aanpakken.

Al onze activiteiten kunnen doorgaan op ons eigen terrein binnen bubbels van 50 personen. Al onze takken zijn normaal gezien met minder dan 50, enkel bij de kapoenen zullen we opsplitsen indien nodig.

Praktisch gaat dit als volgt: Vanaf 13:45 gaat onze poort (en poortje) open en staat onze leiding klaar. Wanneer de leden op het terrein komen ontsmetten al de leden hun handen en gaan ze vervolgens onmiddellijk naar hun eigen tak of bubbel. Vanaf dan tot het einde van de scouts komen de leden enkel nog met die bubbel in contact.

Uiteraard vragen we om kinderen die zich niet goed voelen of symptomen vertonen thuis te laten. Aan alle ouders die kinderen komen halen of afzetten vragen we steeds een mondmasker te dragen. Dit zowel bij het betreden van het terrein als bij het wachten aan de poort. Het kan behoorlijk druk worden in de scoutsstraat dus afstand houden zal soms moeilijk zijn.

Wij kijken alvast super hard uit naar heel veel zaterdag vol scoutsplezier!