Inschrijvingen - Kapoenenstop (2017-2018)

Het nieuwe scoutsjaar staat voor de deur en de leiding staat alvast te popelen om eraan te beginnen. Vanaf dinsdagavond 22 augustus gaan dan ook de online inschrijvingen voor onze leden open. Deze manier van inschrijven blijft voor alle takken hetzelfde dan vorige jaren, behalve voor de kapoenen.

Voor werkjaar 2017 – 2018 hebben wij besloten om een ledenstop door te voeren bij de kapoenen. Deze zal liggen op 60 kapoenen. Zelf vinden we dit ook erg jammer, maar zaterdagen met meer dan 80 kapoenen is voor leiding en lid zelf bijna niet houdbaar. Daarvoor hebben wij te weinig leiding en we zouden graag de kwaliteit van elke activiteit blijven verzekeren.

De regeling gaat als volgt:

• Kapoenen die vorig jaar al kapoen waren: voor hen openen de inschrijvingen gelijk met de andere takken: dinsdagavond 22 augustus. De uiterste inschrijfdatum is 17 september 24u! Zij zullen (indien in deze periode ingeschreven én betaald) zeker een plaatsje hebben in de kapoenengroep.

• Nieuwe kapoenen: Vanaf 2 september 13u zal er ook een inschrijvingsformulier ter beschikking komen waarmee een nieuw lid zich kan ‘voor’-inschrijven. Dit kan ook gebeuren op de startdag zelf. Inschrijven zal mogelijk zijn van 2 september 13u tem 17 september 24u. Indien er een teveel aan kapoenen zich inschrijft via deze voorinschrijving zullen we leden selecteren op basis van volgende criteria: broers en zussen van reeds bestaande leden krijgen voorrang, het is dan ook heel belangrijk dit duidelijk bij de voorinschrijving aan te duiden (deze voorrang geldt enkel voor wie zich inschrijft vóór 17 september!). Daarna zullen de plaatsen opgevuld worden met kapoenen die zich als eerste ingeschreven hebben. Na 17 september zal iedereen een mailtje ontvangen met het nieuws of er al dan niet plaats was voor zijn/haar kind. Op de eerste 3 vergaderingen (startdag, 9 en 16 september) zijn dus alle kapoenen welkom. Dit staat gelijk aan het 3 keer gratis proberen.

Wij hopen op jullie begrip voor deze ledenstop.

Indien er hieromtrent nog vragen zijn, aarzel dan niet om een mailtje te sturen naar groepsleiding@scoutsengidsenzele.be