Uniform

Aan het dragen van een bepaalde kledij wordt enorm veel aandacht besteed. Men wordt erdoor getypeerd en zelfs naar gewaardeerd, terecht of onterecht.

Het scouts- en gidsenuniform is op de eerste plaats een uiterlijk teken van innerlijke samenhorigheid; het feit dat men lid is van een (wereld) scoutsbeweging. Het is ook een praktische vrijetijdskledij, waarin men zich gemakklijk kan bewegen, daarom wordt het zo sober mogelijk gehouden.

Verder laten we ons door dit uniform kennen als scouts of gidsen. Dat brengt ook een zekere verantwoordelijkheid met zich mee... Wat we in uniform doen wordt teruggekaatst op "de" scouts of "de" gidsen.

Tenslotte beklemtoont een uniform ook een "gelijkheid" tussen alle leden.

Uniform kopen

De beige das (€5), het schildje (€3,50), de tekentjes voor op het hemd (€0,80/stuk), de groene warme trui ( €20 kids en €25 volwassen) en de rode T-shirt (€10)  zijn verkrijgbaar bij de groepsleiding. Alle andere uniformstukken en kentekens zijn te koop bij Hopper van Scouts en Gidsen Vlaanderen: zowel in de winkels (oa. in Antwerpen, Gent en Aalst) als via de webshop.

Kapoenen

• Beige das + schildje
  • Rode T-shirt Scouts en Gidsen Zele

Vanaf welpen en kabouters